Voor AutoScout24 zijn wij op zoek naar een Marketeer.

AutoScout24 is marktleider in de Nederlandse online auto aan- & verkoopmarkt, met de twee leidende autoportalen AutoScout24 en AutoTrader. Per maand worden er op hun autoplatform ruim 30 miljoen auto’s bekeken en de app is al meer dan 3 miljoen keer gedownload. Zij zijn tevens onderdeel van de AutoScout24 Groep met online autoplatformen in Duitsland, Italië, Oostenrijk, Nederland en België. Via hun websites en de app brengen zij vraag en aanbod bij elkaar. Ook verkopen zij additionele diensten zoals leningen, verzekeringen en advertentieruimte op de websites. Hun klanten zijn consumenten, autobedrijven, particuliere autoverkopers en adverteerders.

Functie

AutoScout24 zoekt voor de uitbreiding van haar marketingteam een marketeer die voor het grootste gedeelte het B2B segment gaat bedienen, maar zich ook bezighoudt met een aantal B2C aspecten en operationele marketing werkzaamheden.

Waarom jij het verschil kunt maken?

Omdat jij autobedrijven en consumenten weet te inspireren. Daar slaag je in op basis van een mix van analytische kwaliteiten en marketingtalent. Verder verwachten zij dat je op de hoogte bent van (online)marktontwikkelingen en deze kunt vertalen naar

(commerciële)kansen. Als laatste profileer je jezelf als dé marketing ambassadeur en kun jij ook goed samenwerken met ons sales-, customer care en internationale team.

Redenen waarom dit iets voor jou is

  • Omdat je je verder wil ontwikkelen in de volle breedte van marketing: zoals online én offline, events, nieuwsbrieven, product lanceringen, pr, sponsoring.

  • Omdat je het leuk vindt om campagnes op te zetten en te analyseren richting de autobedrijven.

  • Omdat je het leuk vindt om onvergetelijke evenementen/webinars voor autobedrijven te organiseren.

  • Omdat je energie krijgt van het werken met verschillende stakeholders, intern en extern, in Nederland en Internationaal.

  • Omdat jij het belangrijk vindt dat onze communicatie on point is, expertise uitstraalt én persoonlijk is.


Wat heb je nodig?

  • Je bent geïnteresseerd in auto’s en de automotive branche.

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding en 2+ jaar relevante marketingervaring.

  • Je hebt al ervaring met een CRM-platform zoals Salesforce Marketing Cloud.

  • Je bent analytisch ingesteld, werkt zelfstandig en planmatig.

  • Je kunt je verbaal en schriftelijk goed uitdrukken in het Nederlands en Engels.

Wat krijg je hiervoor terug?

  • Uitdagend werk met een marktconform salaris. Reiskostenvergoeding en pensioenregeling.

  • 25 vakantiedagen en een extra vrije dag als je jarig bent.

  • Het Amsterdamse kantoor EDGE Olympic: het meest groene gebouw ter wereld.

  • Een informele (werk)cultuur, sportfaciliteiten, F1 racesimulator en teamactiviteiten.

  • Een combinatie van op kantoor en thuiswerken.


Solliciteer nu!

  • Dienstverband:full time
  • Locatie:Amsterdam
  • Salaris:€3000 - €4000